Dag 10 & 11 & 12

Publicerat i: Allmänt
 
Ok jag har inte bloggat på två dagar, har bara ett ord att säga och hoppas att alla förstår hur det ligger till: TROTSÅLDER! Vår lilla guldklimp med de stora hasselbruna hundögonen har förvandlats till en terrier!
Igår när jag skulle hämta henne från förskolan kom hon fram till mig glad och sprallig som vanligt, ända tills hon förstod att vi faktiskt skulle hem. Då lägger hon sig på golvet och skriker och vrålar "Neeeeeeeeeeeeeeeeeej". , samtidigt som en annan mamma säger till mig att hennes dotter och hon tycker att Minou är jättesöt,  De sekundrarna innan jag verkligen förstod att det är mitt barn som ligger där på golvet, gör precis det som jag alltid har fasat för, var inte trevliga. Sedan skulle jag ju samla mig med ett leende och faktiskt försöka få hem henne också, utan att skämmas för mycket framför mamman som tyckte att min dotter var söt (vet inte om hon fortfarande tycker det). Så jag tar fram hennes skor, går fram så pedagogiskt jag kan, pussar henne och säger "kom Minou vi går och gungar" samtidigit som jag inom mig säger "snälla rara älskling skäm inte ut mig nu". Hon vänder sig mot mig och, slår till skorna, storgråter och säger "baj baj sko"! Vi gick hem med en fleece jacka, i vagnen utan skor.
Hon vaknar vid 22 och tokskriker när vi försöker lägga henne i sängen för att sova igen vid midnatt. Så de senaste dagarna har utmaningen bara varit att försöka vara mentalt stabil och få i henne lite mat. Vi har haft enormt tur med vår dotter så jag håller tummarna för att det här bara är en fas som håller i sig några dagar (I wish). Så mina vänner nu vet ni hur det ligger till. Ibland är utmaningarna bara att klara av vardagen och de dagar som idag då det är regn och rusk, barnet inte vill klä på sig, inte äta, inte göra någonting, ja då är det bara att gilla läget och utmana sig själv att hålla huvudet kallt.
 
Idag har jag dessutom avtackning på jobbet så lite trevligt med tårta ska vi ändå ha. Jag återkommer med konkreta utmaningar när det har lugnat ner sig lite :) Dessutom fyller min fina syster år idag, grattis min älskling ❤️
 
 
Ha en fin tisdag alla ni därute,
 
Neds signing #anybodyseenthesun?