Dag 3

Publicerat i: Allmänt, bravo, länder, utmaning
Framsteg är en härlig känsla! Det blev ingen karta bakom dörren i sovrummet, det blev en badboll med jordens alla länder på. Om jag vill dölja min okunskap kan jag alltid säga att bollen är Minous 😊 Måste dock säga att redan igår lärde jag mig Lesotho och lite andra afrikanska länder ,hela Nordamerika och bitar av Europa (mest före detta Sovjet länder).
 
Tror att det finns hopp för mig, men jag måste lära mig att fortsätta med inlärningen och gärna upprepa saker flera gånger. Det är ju upprepningen som gör att man lär sig långsiktigt, annars är risken stor att jag lär mig kartan nu och glömmer bort allt om en månad!
 
 Så till dagens utmaning: baka god och saftig frukostbröd. Jag har lärt mig att baka kakor och sötsaker rätt så bra, men det är blir ju lite väl mycket sötsaker för familjen (och mig själv) om jag ska hålla på och baka onyttigheter hela tiden. Därför blir dagens utmaning att baka bröd!
 
Ha en mysig söndag alla därute, vi hörs imorgon!
Neds signing out #letsbakesomebread
 
 
 
#1 - - Anonym:

Sköna söndag! Lycka till med baket. Kram, Anneli.

Svar: Hej Anneli, tack så mycket och trevlig söndag 😊
Neda