Dag 2

Publicerat i: Allmänt, lista, rädsla
Som utlovat, och en del av gårdagens utmaning, så kommer här min lista på 10 saker som skrämmer mig, eller åtminstone är obekväma:
 
1. Skidåkning (panikångest, svettningar, helt sjukt rädd)
2. Donald Trump (vet inte vad man kan göra här men att han har fått så mycket uppmärksamhet skrämmer mig)
3. Att vara ny på jobbet (börjar mitt nya jobb den 1 november)
4. Att säga fel saker till någon som behöver stöd
5. Flygplanskrascher, inte så farligt rädd men rädslan finns där (inte bara att jag ska dö i en krasch utan också att plan ska krascha på oss här på marken, inte så bra att bo så nära Bromma flygplats...)
6. Att aldrig lära mig världskartan! Har aldrig kunnat det, jättepinsamt! Fråga mig aldrig (eller ja fråga om ni vill se mig som mest förvirrad) vart på kartan något land ligger, jag har på fullaste allvar INGEN aning! Kan Sverige, Iran, Kina, Ryssland och norden, Italien, USA och Kanada. That's it!
7. Att jag ska bli riktigt knasig i ryggen eftersom jag har haft problem ryggen sedan jag var 18 år. Har inte direkt tagit hand om den heller.
8. Fiskgryta med dill. Har aldrig tyckt om dill och jag är ingen större fan av fisk.
9. Att bli sämre på att tala och läsa persiska.
10. Att Minou ska börja pottränas så småningom...
 
Det var min lista. Kommer nog att beta av några av dessa under resans gång. Jag börjar faktiskt med nummer 6 som dagens utmaning vilket blir att inhandla en världskarta! Får se om jag kan hänga den bakom sovrumsdörren 😊
 
 
Neds signing out #moremapstothepeople